• укр
  • рус

Одягаємо товар: дизайн упаковки товару

16.03.2013

Проходячи по супермаркету, я часто ловлю себе на думці, що віддаю перевагу продукту, упаковка якого мені подобається більше за інших. Як виявляється, «одяг» для товару – це ціла наука. Виробники вдаються до допомоги дизайнерів, щоб придумати дизайн упаковки товару та

креативну упаковку для своєї продукції. Щоб прикрасити товар, зробити його яскравим і незабутнім, прийнято порушувати всі стереотипи і правила. Чим незвичайніше буде етикетка, тим вагоміша її роль у просуванні продукції на ринку збуту.

Існує ряд товарів, які візуально один від одного практично не відрізняються: це косметичні засоби, такі як креми, шампуні, бальзами тощо, кава, вино, молоко тощо. Щоб вказати на переваги товару, розповісти про його якості використовують упаковку, яка в даному випадку виконує рекламну функцію. Крім ефективних рекламних властивостей упаковка є гарантією якості. Серйозні виробники наносять на етикетку спеціальні символи, що захищає продукцію від підробок.

Важко уявити, що на полицях магазинів усі товари зберігаються в однакових коробках, без будь-яких розпізнавальних знаків. Насамперед фірмова упаковка ідентифікує бренд, одягаючи його у певну форму, колір, матеріал. Якщо говорити про форму упаковки, це можуть бути коробки, ящики, мішечки, пакети, флакони, баночки, пляшки, туби, кошики і т.д. Класифікуючи упаковку за матеріалом виготовлення, виділяють полімерну, картонну, паперову, металеву, дерев’яну, скляну тощо. Також на додаток до тари часто використовують різноманітні наклейки, етикетки, кришечки. Який би варіант ви не вибрали для свого товару, до дизайну та оформлення необхідно підійти творчо.

Чим простіше дизайн упаковки товару, тим оригінальніше

Якщо ще вчора виробники намагалися розробити упаковку, що кричить, то сьогодні закон про простоту і мінімалізм взяв своє. Наприклад, компанії, які випускають елітну та дорогу продукцію, часто використовують коробочки, оформлені в так званому hand made стилі. За допомогою такого пакування торгову марку можна зробити ближче до покупця, а товар презентувати у неповторній та оригінальній формі. Еталон гарного смаку та стилю – це почуття міри. Саме тому дизайнери намагаються не перезавантажувати дизайн упаковки товару, грамотно підбирають кольори. Звичайно, оформлення залежить від виду продукції, якщо для дорогого напою підійдуть стримані відтінки, то для дитячої продукції необхідно вибрати щось яскраве і безпосереднє.

Упаковка з легендою

Кожен бренд, що поважає себе, має свою історію, яку він розповідає споживачеві в рекламі. Отже, підвищує довіру товару. Відмінним варіантом оформлення упаковки, помістити цю легенду на етикетці товару. Наприклад, для продуктів можна придумати кілька рецептів, в яких буде використовуватися безпосередньо ваш продукт.

Ностальгічна етикетка

Ми всі любимо згадувати минуле, довго розмірковуючи на тему «кращих часів». У дизайні упаковки іноді доречно використовувати стилістику 60-80-х років. Це може бути ретро або більш модернізований стиль, який переосмислює старі традиції та підносить їх у більш сучасній формі. Хорошим прикладом є шоколадка «Оленка».

Креативне пакування

Початкові функції упаковки, такі як збереження та захист товару, відійшли на другий план. Сьогодні головне, здивувати споживача, привернути його увагу, втілити у життя найнестандартніші та найоригінальніші ідеї. Деяким компанія справді вдається це зробити. Наприклад, компанія Coca Cola напередодні Різдвяних свят випустила обмежену партію напоїв в упаковці у вигляді ялинкової іграшки. У Німеччині одна з компаній, що розробила дизайн чайних пакетиків, з поплавцями, на яких зображені члени королівської родини Англії, відомі особи та політики. Американська компанія Cole & Weber вигадала використовувати для упаковки вина соснові колоди, в яких вирізали отвір для пляшки.

Не бійтеся одягати вашу продукцію в незвичайні та непередбачувані упаковки. Сьогодні дизайн упаковки товару, етикетка, коробка є одними з найнеобхідніших елементів фірмового стилю. Експериментуйте, довіряйте професійним дизайнерам, і ваша продукція завжди буде популярною та затребуваною серед покупців.

01_Branding 02_Logotype 03_Web Design 04_Mobile App 05_UI/UX 06_Package Design 07_Brand Strategy 08_Brand Identity 09_Naming 10_Presentation 11_Landing Page