• укр
  • рус

Логоманія навколо нас: секрети знаків

19.03.2013

Ми зустрічаємо їх усюди: на тюбику зубної пасти, на банку улюбленої кави, в журналі, який гортаємо за сніданком, на дитячих іграшках, на одязі, у метро, ​​у магазині та супермаркеті, у кафе та ресторані, на вивісках та білбордах. Ламування навколо нас і мільйони знаків, з яких складається все життя. І хоча багато журналістів пишуть про масштаби та негативний вплив логоманії, яка захопила сучасний світ, всі ми розуміємо, що без брендів та логотипів жити було б нудно та нецікаво. Фірмовий знак є невід’ємним атрибутом сучасного існування. А багато логотипів стали настільки рідними і знайомими, що ми не уявляємо своє життя без них. Які знаки стали улюбленими та як логоманія навколо нас змінює світ?

Чи пробували ви коли-небудь порахувати кількість логотипів, які побачили за день? Досить цікавий експеримент. Тільки за один ранок, ще не вийшовши з квартири, я нарахувала понад 30 логотипів: Nokia, Splat, Nivea, Nescafe, Roshen, Google, Facebook, Zara, Mango, Versace, Canon, Samsung, Chicco і т.д. До вечора їхня кількість у моєму арсеналі вже перевищувала 200. Після таких цифр значення знаків у нашому житті важко недооцінити – логоманія навколо нас набирає обертів. Якщо перенести всі ці логотипи на аркуш паперу, то можна побачити не лише яскравий малюнок із безлічі графічних форм, колірних рішень та цікавих персонажів, а й психологічний портрет людини, її інтереси, уподобання, стиль життя.

Одні логотипи чіпляють та утримують увагу, інші – піднімають настрій, треті зацікавлюють та наштовхують на думки, а деякі не викликають жодних емоцій та залишають нас байдужими. Чому так? Яким має бути логотип, щоб не залишитися непоміченим? Думаю, за відповіддю варто звернутися до брендів та торгових марок, логотипи яких знайшли своє місце в серцях споживачів і залишаються пізнаваними у будь-якій точці земної кулі.

Все геніальне просто

Один із найлаконічніших логотипів у світі – це логотип компанії Nike. Незважаючи на свою простоту, фірмовий знак пізнаваний і запам’ятовуємо, навіть дитина знає, що це так звана галочка. Розробила логотип для Nike студентка-дизайнер Керолін Девідсон, у стислий термін і всього за 35$. Наразі бренд коштує 20 млрд. доларів. Цікавим залишається факт, що керівник компанії не забув про творця одного з найвідоміших логотипів у світі і через 10 років запросив Керолін на вечерю, подарувавши їй акції компанії та статуетку логотипу, прикрашену діамантами. Таким чином, він подякував їй за успішний логотип, який відіграв ключову роль у просуванні компанії.

Легендарний логотип

Щоб логотип став дійсно відомим і популярним, його потрібно підкріпити цікавою історією. Прикладом легендарного логотипу можна вважати яблуко Apple. Мало того, що воно обов’язково увійде в історію, тож навколо нього крутиться чимало легенд. Спочатку творці хотіли прив’язати фрукт до закону тяжіння. Ідея оригінальна, але логотип був перевантажений і не запам’ятовувався. У центрі було зображено вченого Ісаака Ньютона, на якого ось-ось впаде яблуко.

Сучасне надкушене яблуко має кілька легенд. Перша говорить, що така форма не дає візуально сплутати його з іншими фруктами або овочами, наприклад, з помідором, друга ґрунтується на грі англійських слів byte (байт) та bite (кусати). Деякі намагаються пов’язати яблуко з біблійною легендою про Адама та Єву, які спробували плід з Дерева Пізнання. Так чи інакше, інтерес до надкушеного яблука не згасає вже багато років, а компанія стає все більш популярною.

Ламування навколо нас і всі кольори веселки

Звичайно для того, щоб залучити споживача, логотип повинен бути яскравим, але не настільки, що вміщувати в собі всі можливі кольори і відтінки. Достатньо буде 3-4 кольори, які гармонійно поєднуються між собою. Ідеальне поєднання кольорів та шрифтів – це логотип Google. Один із найоригінальніших фірмових знаків у світі. До того ж, компанія постійно підігріває інтерес до свого логотипу, то влаштовуючи конкурс на дизайн власного фірмового знака, то прикрашає знак на сайті на честь особливих подій та свят. Як бачимо, логотип зіграв свою роль, сайт настільки популярний, що жартівливе “погуглити” стало синонімом слова “шукати”.

Створення знаку, що запам’ятовується – це творчий процес, а деякі логотипи можна сміливо називати твором мистецтва. Озирніться, довкола нас стільки всього цікавого. І логотипи у тому числі. Не проходьте повз. Тепер, коли ви бачите оригінальний чи яскравий фірмовий знак, пам’ятайте, що це не просто картинка. У кожного з них своя особлива та неповторна історія. Можливо, чи варто зупинитися і подумати, що автор хотів сказати таким незвичайним рішенням? І нехай вам по життю зустрічаються лише успішні, веселі та цікаві логотипи!

01_Branding 02_Logotype 03_Web Design 04_Mobile App 05_UI/UX 06_Package Design 07_Brand Strategy 08_Brand Identity 09_Naming 10_Presentation 11_Landing Page