Нещодавно Україна здобула тріумфальну перемогу у головному вокальному конкурсі Європи, і буквально одразу посипалися пропозиції щодо організації пісенного фестивалю на території нашої країни. Особливу увагу привернула ідея студента Львівської академії мистецтв – Ігоря Лісного, який запропонував досить яскравий логотип Євробачення-2017.
Символом Євробачення-2017 пропонують зробити Петриківський розпис – декоративно-орнаментальний народний живопис, який вражає своєю красою і є досить символічним для України. Багато хто цілком погоджується з таким вибором, адже ніщо не розкриє традиції та душевність народу краще, ніж рослинний орнамент у стилі українського бароко.
Петриківський розпис – повернення до витоків
Перш ніж говорити про орнамент, слід згадати історію та символізм візерунків, які можуть стати візитною карткою України для всього світу. Петриківські мотиви з’явилися у селі Петриківка Дніпропетровської області ще у XVIII столітті.
Сьогодні розпис є справжнім надбанням української культури, а починалося все з банального розпису інтер’єру та екстер’єру будинку. Кожен власник намагався розмалювати «хату» краще та красивіше, ніж у сусіда, виконати важкі мистецькі елементи, додати унікальних барв.
Орнамент відбивав духовну єдність людини з природою, підкреслював ідею циклічності життя, яка виявлялася у традиції щорічно розписувати будинок новим візерунком. На початку ХІХ століття візерунки Петриківки поширилися на предмети домашнього побуту – посуд, скрині, скриньки тощо. Цілі сім’ї займалися творчістю, розписуючи різні предмети, які потім успішно продавали на ринку. Варто зазначити, що Петриківка була тоді великим торговим центром, тому орнамент швидко завоював популярність по всій Україні.
Не менш цікава і символіка розпису: букети та квіткові орнаменти – символ квітучого дерева життя; калина – дівоча краса, мальви – символ сміливості та самовідданості, дуб – образ мужності та сили, птах – гармонія та щастя, зозуля – символ вічності. Багато чого цікавого може розповісти Петриківський розпис про культуру та традиції народу. Використання таких мотивів у сучасному дизайні – справжній тренд на сьогоднішній день.
Логотип Євробачення-2017 у стилі Петриківського розпису
Сам автор ідеї каже, що наразі застосування Петриківських мотивів – лише мрія, для втілення якої потрібно подати офіційну заявку, знайти людей відповідальних за розробку візитної картки.
Як міг би виглядати логотип Євробачення-2017, якщо для оформлення оберуть Петриківку, можна побачити нижче.
Це лише приклади робіт, але автор ідеї впевнений, що якщо до виконання залучити професійних дизайнерів та художників, можна створити унікальний, колоритний логотип, який гідно представить Україну на світовій арені.