• укр
  • рус

Нейминг для компании или как корабль назовешь, так он и поплывет

11.01.2013

Життя людини, як будь-якої компанії, починається з імені. Коли батьки називають дитину, вони сподіваються, що в майбутньому вона стане успішною, щасливою та унікальною. Неймінг для компанії також дуже важливий. У подібній ситуації виявляється і підприємець, який обирає назву для своєї компанії, керуючись відомою фразою з мультфільму: як корабель назвеш, так і попливе.
Якщо з ім’ям для дитини, все гранично ясно, то неймінг фірми викликає безліч питань. Якою має бути назва, як її вигадати, хто може зробити це грамотно і де взяти унікальне ім’я в умовах конкуренції сучасного ринку? Дійсно, успішна назва для компанії відповідає багатьом критеріям. Воно має бути оригінальним, таким, що запам’ятовується, яскравим, милозвучним, відповідати іміджу компанії і відображати специфіку її діяльності.

Неймінг для компанії – початок шляху

Важливо підібрати вдалу назву ще на початку відкриття бізнесу. Це необхідно для того, щоб з перших днів виходу на ринок ім’я рекламувало продукцію і конкретного виробника. Від доброї назви багато в чому залежить доля компанії. Якісно придумане ім’я здатне залучити споживача та утримати його інтерес. Тоді як незрозуміла назва відштовхне покупців навіть від найякіснішої продукції. Багато представників малого та середнього бізнесу намагаються обійтися без професійного неймінгу для компанії, вигадавши нашвидкуруч слово чи поєднання, або що ще гірше вкравши його у конкурентів. Тобто, ще не відкрившись, вони вже наражають свій бізнес на провал і повний крах.
Ніхто не посперечається, що своїм успіхом компанії Nokia, Apple, Canon, Pampers, Roshen, Живчик, Ростишка та тисячі інших відомих та яскравих брендів зобов’язані вдалому імені. Ми вже не уявляємо, що кожна з цих торгових марок могла б називатися якось інакше. І хто знає, досягли б вони таких висот, називаючись інакше? Якщо ви плануєте відкрити власний бізнес, запустити цікавий проект або вийти на ринок з новим продуктом, пам’ятайте, що всі успішні компанії починали з гучної, яскравої назви, що продає.

Складнощі перекладу

Найпоширенішою помилкою неймінгу є моменти, пов’язані з адаптацією та перекладом назви різними мовами. Це особливо актуально, якщо ви плануєте виходити міжнародний ринок. І це не та ситуація, коли потрібно вчитися на своїх помилках, щоб потім їх виправити вам знадобляться чималі фінансові витрати та зміни іміджу компанії. Навіть така відома компанія, як Coca-cola, вперше вийшовши на Китайський ринок, не врахувала, що їхня назва перекладається як «укуси воскового пуголовка» і надалі для китайського споживача була перейменована на Cocy Cole, що означає «повний рот щастя».

01_Branding 02_Logotype 03_Web Design 04_Mobile App 05_UI/UX 06_Package Design 07_Brand Strategy 08_Brand Identity 09_Naming 10_Presentation 11_Landing Page