• укр
  • рус

АЙДЕНТИКА – ШЛЯХ ДО УСПІШНОГО БІЗНЕСУ

29.01.2013

Те, що у західному рекламному світі називається «corporate ID» або «brand ID» (з англійського ID скорочено від identity – ідентифікація), ми називаємо, як фірмовий стиль, корпоративний стиль, система фірмової чи корпоративної ідентифікації, айдентика. Від такої кількості термінів суть поняття не змінюється. Айдентика – це

візуальний образ компанії, основним завданням якого є ідентифікація товару чи послуги серед аналогічних пропозицій на ринку, залучення нових партнерів та клієнтів.

Поняття корпоративного стилю виникло ще на початку ХХ ст. Бізнес швидко розвивався і світ побачив сотні нових компаній, що працюють у галузі. Потенційні клієнти просто не могли їх розрізняти.

Тут на допомогу прийшли дизайнери та художники. Перший фірмовий стиль у 1907 році розробив Петер Беренс для компанії AEG. Ви не повірите, він працював над проектом цілих 7 років. Беренс створив практично все: логотип, колір, шрифт, документацію, меблі, дизайн офісів, вивіски, рекламні плакати, упаковки, світильники та навіть виробничі корпуси.

Сьогодні успішні компанії не уявляють свого існування без фірмового стилю. Це запорука успіху та процвітання бізнесу. Айдентика тісно пов’язана з такими поняттями, як логотип, торгова марка, фірмові бланки та документація компанії, візитки, інформаційні матеріали, річні звіти, упаковки та етикетки, вивіски, друкована та відео реклама, комерційні пропозиції, виставкові стенди, презентації, сайти, оформлення місць продажі, корпоративний транспорт, одяг персоналу тощо.

Як бачите це сукупність всіх графічних елементів, які разом створюють сприятливий імідж та візуальний вигляд компанії. Рекомендується відразу замовити фірмовий стиль у професійних дизайнерів, оскільки зміна атрибутики фірми в процесі роботи вкрай небажана і може негативно вплинути на потік клієнтів. Професійно розроблений фірмовий стиль – це ознака якості продукції (послуг), високий статус компанії, її позитивне сприйняття в очах партнерів і клієнтів.

Залишається відкритим питання, де замовити якісний корпоративний стиль? Адже айдентика – це більше, ніж просто намалювати логотип і розмістити його на елементах фірмового стилю. Спочатку необхідно проаналізувати ринок та компанії-конкурентів, виявити особливості компанії-замовника, розробити унікальну концепцію, смисловий образ з огляду на всі тонкощі, наприклад, психологію продажів, географію компанії, соціологічні особливості потенційних клієнтів тощо.

Багато студій дизайну пропонують послуги з розробки айдентики. Відповідно, вартість фірмового стилю варіюється від порівняно дешевих проектів до невиправдано дорогих. Перед тим, як вибрати компанію, яка працюватиме над концепцією для вашого бізнесу, зверніть увагу на портфоліо та перегляньте приклади фірмового стилю. Як правило, після знайомства з роботами студії, легко оцінити якість дизайну, наявність свіжих та унікальних ідей, майстерність дизайнерів та художників.

01_Branding 02_Logotype 03_Web Design 04_Mobile App 05_UI/UX 06_Package Design 07_Brand Strategy 08_Brand Identity 09_Naming 10_Presentation 11_Landing Page