• укр
  • рус

ЯК ВІДКРИТИ КОФЕЙНЮ: ДЕТАЛЬНЕ ПРАКТИЧНЕ КЕРІВНИЦТВО

08.01.2017

Незважаючи на те, що в наш час кав’ярні буквально виростають на кожному кроці, ця ніша для бізнесу залишається досить популярною та вигідною. Фахівці стверджують, що кавовий бізнес посідає друге місце за прибутковістю після нафтового. Тому багатьох підприємців-початківців цікавить питання, як відкрити кав’ярню?

Різноманітність варіантів у цій сфері велика: можна поставити кавові автомати з недорогою кавою в магазині, створити мобільну каву-точку або ж відкрити кав’ярню, в якій можна посидіти і приємно провести час за чашкою ароматного напою.

За статистикою 80% дорослого населення вживають напій, що бадьорить, протягом усього дня. Таким чином, відкриваючи кав’ярню, можна бути впевненим, що клієнти будуть завжди, важливо лише знайти людне місце з гарною прохідністю. Крім пошуку приміщення або місця для кав’ярні потрібно знати багато інших нюансів і тонкощів, які в першу чергу залежать від формату бізнесу: кав’ярня в приміщенні або мобільна точка, що пропонує каву на винос?

Що необхідно знати про відкриття стаціонарної кав’ярні

Безперечно, для відкриття кав’ярні потрібно стати підприємцем юридично. Після того, як будуть готові документи, для організації такого бізнесу потрібно шукати приміщення. В ідеалі воно має бути розміщене у людному місці. Найкраще орендувати приміщення у центрі міста, поруч із навчальними закладами та офісними будівлями, у торгових центрах з високою прохідністю людей.

Паралельно потрібно шукати постачальників кави. Можна взяти кавомашину та кавомолку в оренду, тоді каву потрібно буде купувати у тієї ж компанії. Якщо ви націлені пригощати клієнтів не лише ароматним напоєм, а й свіжою випічкою, тоді необхідно буде додаткове обладнання для випікання булочок. Для кухні також знадобиться холодильник, мікрохвильова піч, мийка, посуд і, звичайно ж, меблі для обстановки кафе.

Щодо документів для відкриття бізнесу, то знадобляться висновки санітарно-епідеміологічної та пожежної служб щодо відповідності обраного вами приміщення всім нормам. Для здійснення повноцінної роботи необхідно отримати ліцензію на роздрібну торгівлю. Після того, як готова документальна база, можна готуватися до відкриття. До речі, не забудьте про професійний, навчений персонал, який зможе працювати з усією технікою та якісно обслуговувати відвідувачів.

Варто також подбати і про інтер’єр закладу, створити приємну та затишну атмосферу. Імідж кафе дуже важливий для гарного сприйняття відвідувачами. Закладу, який має на меті успіх, необхідно відповідально підійти до . Логотип у цьому випадку привертає увагу, розповідає про сильні сторони кав’ярні. Айдентику розміщують на вивісці, посуді, серветках, формі офіціантів, меню. До дизайну останнього необхідно приділити особливу увагу, тому що меню – візитна картка закладу.

Вирішенням усіх завдань з візуального оформлення кав’ярні мають займатися спеціалісти. Тільки якісний і єдиний стиль у всьому підкреслить статус закладу, турботу про клієнтів, а відвідувачів, що випадково зайшли, допоможе внести до списку постійних гостей. Повторимо, що щодо дизайну знадобиться брендбук інтер’єру, логотип, дизайн вивіски, розробка меню, фірмові елементи з нанесенням логотипу, а також листівки та флаєра для реклами закладу.

Кава з собою – як відкрити кав’ярню у спрощеному варіанті

Кава із собою – це вже не нова ідея для бізнесу, вона прийшла до нас із Америки. Буквально в кожному американському фільмі можна зустріти людину з яскравою паперовою склянкою в руках, яка поспішає у своїх справах і насолоджується ароматним напоєм. Вперше послугу кави на винос запропонувала відома мережа фастфудів McDonalds. Ми ж пережили кавові автомати з огидною кавою і, нарешті, і в нашій країні кава на винос стала неймовірно популярною.

Для відкриття такої кав’ярні можна встановити невелику скриньку або обладнати кав’ярню на колесах. Основним плюсом такої форми організації бізнесу є мобільність. Ви не прив’язані до одного місця, у разі потреби завжди можете переїхати в інший район або навіть місто. Відкриті переїзні кав’ярні не потребують комунікацій. Все, що вам потрібно для роботи – це електрика.

Вибираючи юридичну форму оформлення бізнесу, варто зупинитися на індивідуальному підприємництві. Після реєстрації необхідно звернутися до відповідних органів влади для отримання дозволу на торгівлю в громадських місцях та виділення спеціального місця для розташування кав’ярні.

Також вам потрібно отримати дозволи від санітарно-епідеміологічної та пожежної служби. Звичайно, багато хто ризикує і встановлює кіоски нелегально, але і працюватимуть вони до першої перевірки. Незважаючи на те, що даний вид бізнесу передбачає менше капіталовкладень, про візуальний імідж необхідно піклуватися з особливим трепетом. Адже конкуренція в даній галузі дуже велика, і якщо хочете, щоб місце полюбилося, ви повинні бути яскравішими, смачнішими та цікавішими за конкурентів. Обов’язково придумайте креативний дизайн кіоску або машини, саме він стане і рекламою, і візитною карткою точки. Розробте яскравий логотип, вивіску, стаканчики в стилі вашого закладу, меню, якщо є. Якщо у вас ще немає потужної назви, то поряд з візуальними елементами іміджу варто замовити у фахівців і неймінг.

Кожному підприємцю, який планує відкрити кав’ярню, не має значення, в якому форматі, має пройти тривалий шлях: від оформлення документів до відкриття закладу. Багато фахівців рекомендують починати саме з неймінгу та логотипу, тому що від цих двох складових доведеться відштовхуватися і в інтер’єрі приміщення, і концепції всього закладу. Замовити неймінг та логотип для кав’ярні можна у нашій студії.

01_Branding 02_Logotype 03_Web Design 04_Mobile App 05_UI/UX 06_Package Design 07_Brand Strategy 08_Brand Identity 09_Naming 10_Presentation 11_Landing Page